نمونه سوالات آیین نامه مقدماتی امتحان رانندگی

نمونه سوالات آیین نامه مقدماتی ویژه آزمون آیین نامه مرحله اول یا امتحان مقدماتی راهنمایی و رانندگی با جواب

نمونه سوالات آیین نامه مقدماتی امتحان رانندگی

نمونه سوالات آیین نامه مقدماتی ویژه آزمون آیین نامه مرحله اول یا امتحان مقدماتی راهنمایی و رانندگی با جواب

آیین نامه راهنمایی و رانندگی

آیین نامه راهنمایی و رانندگی

آیین نامه راهنمایی و رانندگی ( Traffic Regulations )

آیین نامه راهنمایی و رانندگی چیست ؟

آیین نامه راهنمایی و رانندگی در واقع همان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی که هر راننده ای که از نظر قانونی مجاز به رانندگی است ملزم است که آن قوانین و مقررات و آیین نامه راهنمایی و رانندگی را رعایت نماید .

وقتی اسم آیین نامه راهنمایی و رانندگی می آید ناخودگاه به یاد گواهینامه رانندگی می افتیم در واقع می توانیم بگوییم ما توقع داریم شخصی که گواهینامه رانندگی دارد با تمامی قوانین ، مقررات و آیین نامه راهنمایی و رانندگی آشنا باشد .

آیین نامه راهنمایی و رانندگی در کشورهای مختلف متفاوت است . که در ادامه در مورد آیین نامه راهنمایی و رانندگی در کشورهای مختلف نیز بحث خواهیم کرد .

آیین نامه راهنمایی و رانندگی در سوئد

سوئد یکی از کشور هایی است که گرفتن گواهینامه راهنمایی و رانندگی در این کشور سخت است به طوری که بسیاری از متقاضیان گواهینامه رانندگی ترجیح می دهند اصلا گواهینامه رانندگی نگیرند و از وسایل نقلیه عمومی به جای خودرو شخصی استفاده نمایند .

سوالات آیین نامه اصلی

در کشور سوئد نیز مانند ایران برای گرفتن گواهینامه رانندگی می بایست امتحان تئوری آیین نامه را با موفقیت بگذرانید این در حالی است که امتحانی عملی یا امتحان شهری رانندگی در سوئد حدود ۴۵ دقیقه زمان می برد .

آیین نامه راهنمایی و رانندگی در فرانسه

آیین نامه راهنمایی و رانندگی و گرفتن گواهینامه رانندگی در فرانسه دارای نکته جالبی است آن هم اینست که گواهینامه راهنمایی و رانندگی ایران در کشور فرانسه معتبر است .

برای رانندگی در فرانسه اگر می خواهید از ایران به این کشور سفر کنید یا برای مدتی طولانی اقامت داشته باشید می توانید برای سه ماه اول از گواهینامه بین الملل رانندگی استفاده نمایید اما برای پس از آن نیاز است که نسبت به اخذ گواهینامه رانندگی فرانسه اقدام کنید .

گرفتن گواهینامه رانندگی و آیین نامه راهنمایی و رانندگی در آلمان

وقتی اسم از آیین نامه راهنمایی و رانندگی در آلمان می آید شاید همه ی ما به یاد محدودیت نداشتن سرعت در برخی از بزرگراه های این کشور بیفتیم .

حتما میدانید که در آلمان در برخی از بزرگراه ها می توان بدون محدودیت سرعت رانندگی کرد .

برای اخذ گواهینامه رانندگی در کشور آلمان می بایست در آزمون های تئوری و عملی یا همان آزمون شهری رانندگی که به صورت دو مرحله ای می باشد قبول شوید .

آیین نامه راهنمایی و رانندگی و اخذ گواهینامه رانندگی را در چند کشور با همدیگر بررسی کردیم .

برای اخذ گواهینامه رانندگی معمولا در همه ی کشور ها می بایست آزمون تئوری آیین نامه راهنمایی و رانندگی و همین طور آزمون شهری رانندگی یا همان آزمون عملی رانندگی را با موفقیت گذراند .

در کشور ما نیز برای اخذ گواهینامه رانندگی باید در دو آزمون تئوری آیین نامه راهنمایی و رانندگیکه با نام های آزمون مقدماتی آیین نامه و آزمون اصلی آیین نامه مشهور هستند نمره قبولی را آورد .

نمره قبولی برای آزمون های تئوری آیین نامه راهنمایی و رانندگی حداقل ۲۶ می باشد . در واقع متقاضیان گواهینامه رانندگی می توانند حداکثر به ۴ سوال از ۳۰ سوال تستی آیین نامه رانندگی پاسخ اشتباه بدهند .

برای قبولی در آزمون های تئوری آیین نامه بهترین راهکار حل نمونه سوالات آیین نامه می باشد . متقاضیان گواهینامه با حل نمونه سوالات آیین نامه می توانند به راحتی با در بار اول در آزمون آیین نامه رانندگی نمره قبولی را بیاورند . قطعا هر چه بیشتر نمونه سوال آیین نامه حل کنند تسلط بیشتری در هنگام آزمون آیین نامه دارند و شانس بیشتری برای قبولی در بار اول در آزمون تئوری آیین نامه رانندگی خواهند داشت .

اگر به زودی آزمون آیین نامه اصلی دارید می توانید با کلیک بر روی نمونه سوالات آیین نامه اصلیفایل pdf سوالات آیین نامه اصلی با پاسخ را دانلود نمایید .

همین طور برای آزمون آیین نامه مقدماتی نیز میتوانید با کلیک بر روی نمونه سوالات آیین نامه مقدماتی با انواع سوالات آزمون آیین نامه مقدماتی آشنا شوید .

در سایت سوال آیین نامه نمونه سوالات فنی نیز به صورت جداگانه در فایلی pdf ای متفاوت آورده شده است که می توانید با کلیک بر روی دانلود سوالات فنی با انواع سوالات فنی آیین نامه رانندگی نیز آشنا شوید .

برای آشنایی با نمونه سوالات ازمون ایین نامه اصلی حتما با دانلود سوالات آیین نامه اصلی خودتان را برای این آزمون آیین نامه راهنمایی رانندگی آماده نمایید .

نمونه سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی با جواب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.